Zakres prac: wykonanie, dostawa i montaż konstrukcji stalowej wiaduktu o ciężarze 450t.
Termin realizacji:
rozpoczęcie: kwiecień 2024,
zakończenie: grudzień 2024.
Zakres prac: wykonanie, dostawa i montaż dwóch mostów tymczasowych objazdowych oraz konstrukcji nośnej wiaduktu.
Termin realizacji:
rozpoczęcie: luty 2024,
zakończenie: grudzień 2024.
Zakres prac: wykonanie, dostawa i montaż konstrukcji stalowej estakady o ciężarze ponad 500 ton zlokalizowanej w km 21+173.37 drogi ekspresowej nr 19 nad drogą wojewódzką nr 988.
Termin realizacji: rozpoczęcie marzec 2023.
Zakończenie: marzec 2024.
Zakres prac: wykonanie, dostawa i montaż konstrukcji stalowej mostu łukowego nad kanałem HOW w ciągu drogi B 158 o ciężarze 326 ton.
Termin realizacji: rozpoczęcie lipiec 2023 r.,
zakończenie: maj 2024 r.
Zakres prac: generalne wykonawstwo zamówienia publicznego polegającego na budowie nowej przeprawy przez rzekę Narew wraz z dojazdami w ciągu nowoprojektowanej drogi na odcinku Łęg Przedmiejski – Teodorowo.
Termin realizacji: rozpoczęcie sierpień 2023 r.,
zakończenie: grudzień 2025 r.
Zakres prac: generalne wykonawstwo inwestycji przebudowy mostu stalowego zespolonego o ciężarze 1520 ton w ciągu drogi A544 w okolicach Akwizgranu w Niemczech.
Termin realizacji: rozpoczęcie listopad 2023,
zakończenie: grudzień 2024.
Zakres prac: dostawa i montaż konstrukcji stalowej wiaduktu nad koleją DB na obszarze Westfalenhütte w Dortmundzie o ciężarze 811 ton.
Termin realizacji: rozpoczęcie październik 2023,
zakończenie: maj 2024.
Droga wojewódzka nr 194 łączy północno-wschodnie obrzeża Poznania z Gnieznem, gdzie łączy się na dwóch węzłach z drogą ekspresową S5. Trasa wcześniej funkcjonowała jako droga krajowa nr 5 – pod obecnym oznaczeniem funkcjonuje od momentu oddania do użytku drogi ekspresowej S5 pomiędzy autostradą A2 a Gnieznem. DW nr 194 odgrywa istotną rolę w drogowym układzie komunikacyjnym aglomeracji poznańskiej, łącząc z Poznaniem i Gnieznem liczące blisko 10 tys. mieszkańców miasto Pobiedziska, a także szereg dużych wsi, w których liczba mieszkańców wraz z postępującym procesem suburbanizacji sukcesywnie wzrasta.
Trasa przebiega praktycznie w całości wzdłuż linii kolejowej nr 353, łączącej m.in. Poznań, Gniezno, Inowrocław, Toruń, Iławę i Olsztyn, która w Kobylnicy łączy się z Towarową Obwodnicą Poznania. Ta zaś przebiega w rejonie miejscowości Ligowiec pod LK nr 353 oraz DW nr 194 – bezkolizyjnie, pod wiaduktami. Wiadukt w przebiegu DW nr 194 czeka rozbiórka. Zostanie on zastąpiony nowym obiektem w tej lokalizacji.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 oraz z budżetu samorządu województwa wielkopolskiego.
fot. MK.
Zakres prac: wykonanie, dostawa i montaż konstrukcji stalowej mostów kolejowych w km+154,066 oraz km+184,927.
Termin realizacji:
rozpoczęcie: kwiecień 2024,
zakończenie: grudzień 2024.
Przebudowa węzła autostradowego A3/A40 Kaiserberg w pobliżu Duisburga, Niemcy
Zakres prac: wykonanie, dostawa i montaż konstrukcji stalowej wiaduktu o ciężarze 370t.
Termin realizacji:
rozpoczęcie: kwiecień 2024,
zakończenie: grudzień 2024.
Zawarcie kontraktu
W dniu 08 maja 2024 r. Mostostal Kielce S.A. („Wykonawca”) – podmiot zależny Spółki Mostostal Warszawa S.A. (100% udziału w kapitale zakładowym Wykonawcy) podpisał umowę ze Związkiem Powiatowo Gminnym „Nad Bugiem” („Zamawiający”) w sprawie realizacji zadania „Budowa kładki nad rzeką Bug” w formule zaprojektuj i wybuduj.
Dane kontraktowe
- Wartość brutto umowy: 8 961 988,15 zł
- Termin realizacji przedmiotu Umowy: 17 miesięcy
- Termin płatności: 35 dni
- Okres gwarancji wynosi: 108 miesięcy
- Zabezpieczenie należytego wykonania: 5% wartości wynagrodzenia brutto w formie gwarancji bankowej
Informacje nt. inwestycji
Budowa kładki nad rzeką Bug to wspólna inwestycja trzech samorządów - gminy Drohiczyn i Korczew oraz powiatu siemiatyckiego, które do jej realizacji powołały Związek Powiatowo-Gminny „Nad Bugiem”.
Kładka połączy Drohiczyn z Bużyskami. Do tej pory pokonanie rzeki w tym miejscu możliwe jest w sezonie letnim za pomocą promu, z którego korzystają piesi, rowerzyści i oczywiście kierowcy. Planowana kładka będzie służyła pieszym i rowerzystom i znacznie podniesie walory turystyczne miasteczka. Projekt ten wpisuje się w dążenia do rozwoju infrastruktury komunikacyjnej oraz promocji walorów turystycznych rzeki Bug.
Inwestycja zostanie sfinansowana z dotacji pozyskanej z rządowego programu Polski Ład oraz przy współfinansowaniu zaangażowanych w to zadanie samorządów.
Zakończenie inwestycji planowane jest na październik 2025 roku.
fot. MK.