Zakres prac: wykonanie, dostawa i montaż konstrukcji stalowej mostu w km 100,106 linii kolejowej nr 132 tor nr 1 o ciężarze ponad 900 ton. Długość obiektu 179m; maksymalna rozpiętość przęsła nad wodą 103,7m.
Termin realizacji: rozpoczęcie marzec 2023.
Zakończenie: marzec 2024.
Zakres prac: wykonanie, dostawa i montaż konstrukcji stalowej mostu wraz z estakadami najazdowymi o ciężarze łącznym blisko 2500 ton. Rozpiętość przęsła łukowego nad wodą wynosi 165m.
Termin realizacji: rozpoczęcie marzec 2023.
Zakończenie: marzec 2024.
Zakres prac: wykonanie, dostawa i montaż konstrukcji stalowej estakady o ciężarze ponad 500 ton zlokalizowanej w km 21+173.37 drogi ekspresowej nr 19 nad drogą wojewódzką nr 988.
Termin realizacji: rozpoczęcie marzec 2023.
Zakończenie: marzec 2024.
Droga wojewódzka nr 194 łączy północno-wschodnie obrzeża Poznania z Gnieznem, gdzie łączy się na dwóch węzłach z drogą ekspresową S5. Trasa wcześniej funkcjonowała jako droga krajowa nr 5 – pod obecnym oznaczeniem funkcjonuje od momentu oddania do użytku drogi ekspresowej S5 pomiędzy autostradą A2 a Gnieznem. DW nr 194 odgrywa istotną rolę w drogowym układzie komunikacyjnym aglomeracji poznańskiej, łącząc z Poznaniem i Gnieznem liczące blisko 10 tys. mieszkańców miasto Pobiedziska, a także szereg dużych wsi, w których liczba mieszkańców wraz z postępującym procesem suburbanizacji sukcesywnie wzrasta.
Trasa przebiega praktycznie w całości wzdłuż linii kolejowej nr 353, łączącej m.in. Poznań, Gniezno, Inowrocław, Toruń, Iławę i Olsztyn, która w Kobylnicy łączy się z Towarową Obwodnicą Poznania. Ta zaś przebiega w rejonie miejscowości Ligowiec pod LK nr 353 oraz DW nr 194 – bezkolizyjnie, pod wiaduktami. Wiadukt w przebiegu DW nr 194 czeka rozbiórka. Zostanie on zastąpiony nowym obiektem w tej lokalizacji.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 oraz z budżetu samorządu województwa wielkopolskiego.
fot. MK.